У одељењу 3/3 у Стубици наставу красе разноразни експерименти и начини рада са ученицима. Учитељица Александра Јанковић на часовима ликовне културе и дигиталног света врло често спроводи СТЕМ експерименте. Следе активности које су обележиле октобар и новембар месец, а то су: СТЕМ експерименти на часу ликовне културе: 1) основне и изведене боје и промена површинског напона (у тањириће је ученица Јана сипала свим групама млеко. Један ученик из сваке групе сипао је по једну основну боју. Штапић за уши су затим натопили детрџентом и њиме само додирнули, без мешања, површину млека. На велико изненађење и уз осмехе на лицу настала је ерупција боја. Научено су применили на веселим кишобранчићима); 2) сликање сапуницом; 3) фламинго пена основним бојама (кроз сарадњу и тимски дух ученици су научили реакцију базе и киселине и на крају уживали у игрању добијеном пеном; 4) експеримент ПИШИ-БРИШИ (такође, уз реакцију базе и киселине: траг фломастера су прекрили сирћетом како би траг нестао. Затим су траг фломастера вратили утрљавањем соде; 5) монотипија - техника штампања. СТЕМ експеримент из дигиталног света јесте РУКА РОБОТА. Уз помоћ конца и цевчица успели су да направе руку робота што је ученицима било посебно занимљиво. Дана 16. новембра обележен је Дан толеранције, те су ученици одрадили "ТРЧЕЋИ ДИКТАТ" - "Мишеви и печурка" (рад у пару).
Још фотографија.
У периоду од 15. до 17. новембра у нашој школи обележавали су се тематски дани посвећени толеранцији. На часовима грађанског васпитања обрађивала се засебно ова тема. Ученици одељења 6/1, 6/3 и 8/1, поред разговора и дискусије, одрадили су и паное посвећене толеранцији. Ученици одељења 6/1 и 6/3 урадили су пано са рукама на којима пишу кључне речи везане за толеранцију, а, такође, написали су на папирићима и срцима ситуације из свог живота у којима су били толерантни према некоме или примере где се уочава толеранција. Такође, одељење 6/1 је испред своје учионице на зиду залепило шаке на којима су исто писале кључне речи које упућују на толеранцију. Ученици одељења 8/1 изабрали су да на паноу испишу што више кључних речи које упућују на толеранцију, у чему им је помогла наставница грађанског васпитања Тамара Бранковић.
У четвртак 16. новембра млађи разреди из Поповца угостили су другаре из Забреге, одељења 1/5 и 3/5. Дан толеранције се у свим нашим школама обележава 15, 16. и 17. новембра, и биће организовани као тематски дани. На свим заједничким данашњим часовима ђаци су се бавили толеранцијом и кроз различите активности је обрађивали. На часу српског језика сви ученици су имали задатак да заврше причу подстакунуту датим почетком. У причи тројица дечака одлазе на игралиште да играју баскет, још један дечак их пита да пође са њима да се игра, али му један од дечака каже да он не може да се добаци до обруча. Задатак је био да доврше причу тако да сви буду задовољни. На часу физичког и здравственог васпитања сви ученици подељени су у три мешовите групе, тако да су једну групу чинили ученици сва три разреда. Ученици из прве групе ходали су по греди, најпре индивидуално, а затим и у паровима. Ученици у другој групи прескакали су вијачу, најпре самостално, а затим су два ученика окретала вијачу, а трећи је прескакао. Ученици из треће групе бацали су лопту у кош. Све три групе ученика радиле су све три активности, а у свим групама било је сарадње међу ученицима. На ЧОС-у ученици су на стикерима писали шта је толеранција и лепили стикере на таблу. Након тога урађене су следеће радионице: "Наранџа", "Цртање у паровима", "Врабац и лисица", "Цртајмо заједно". Радионица ''Цртајмо заједно'' је била завршна активност, а односи се на настављање цртежа. Свако од ученика добио је листић папира на коме је започео свој цртеж. Након једног минута папири су замењени тако што је сваки ученик додао листић ученику поред себе, а затим наставио започети цртеж. Тако су сваки цртеж цртала по шест или седам ученика. Када су се папири вратили до ученика који су започели цртеж, погледали смо шта је настало. Ученици су углавном били изненађени својим цртежима. На завршетку свих активности урађена је евалуација данашњег дана, а сви ученици нацртали су насмејаног смајлија и питали да поново сви заједно раде и проведу дан у матичној школи.
Још фотографија.
Радионица "Врабац и лисица''. Одабрано је шест ученика. Петоро ученика чекали су у ходнику пред вратима, а један је чуо прочитану причу. Он је причу препричао следећем ученику, затим би тај ученик препричао трећем ученику по реду и тако до краја. Услед ограниченог времена, причу су препричала само три ученика. Током препричавања десило се да су поједини детаљи промењени или да су изостављени.
Закључак: У парафрази прича, вести или информација које чујемо у свакодневном животу има много нетачних детаља.
Радионица ''Цртање у паровима''
Уследила је радионица на којој је из сваке групе одабран по један пар ученика. Задатак је био да један ученик опише цртеж који је добио, а задатак другог ученика био је да нацрта цртеж према ономе што чује. Код сва три пара ученика ниједан новонастали цртеж није био сличан задатом цртежу.
Закључак: Често се у разговору не разумемо, јер онај који говори – мисли једно, али саговорник често разуме сасвим другачије.
Радионица ''Наранџа''. У причи се две девојчице посвађају око једне наранџе. Ученици треба да наставе причу. Нашли су два занимљива решења ове ситуације:
- да поделе наранџу на два једнака дела,
- да неко оде до продавнице и купи још једну наранџу.
Прича се завршава тако што једна девојчица жели средину, а друга девојчица кору поморанџе.
Закључак: Међу децом и људима често долази до сукоба, јер не знају шта ко жели.
Основна школа "Бранко Радичевић" Забрешка бб, 35254 Поповац
Тел / факс: 035 / 541 - 040
е-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.